Digitální trendy hotelového marketingu

Rok 2014 se nám přehoupnul do druhé poloviny, proto by bylo dobré se zamyslet, jak se řídíme digitálními trendy hotelového marketingu pro rok 2014.
Společnost Net Affinity vypracovala 14 horkých trendů, které stojí za prostudování a minimálně polovinu z nich začít praktikovat a k druhé polovině se připravovat.

Digitální marketing hýbe nejen hospitality byznysem, ale proniká do všech odvětví a pracovních činností. Čím více se nejrůznější technologie stávají dostupnějšími, tím více je lidé využívají a vyhledávají. Kde jsou ty doby, kdy stačila dnes již archaická webová stránka, kterou nelze nazvat webovou prezentací. Hotelové rezervace uskutečňovaly nejrůznějšími cestami od telefonu, faxu, dopisem a třeba i osobně.

V digitálním světě je dnes již nemyslitelné, aby neexistovala možnost přímé rezervace, ideálně on-line, u menších zařízení off-line. A co multimediální součást stránek, nejrůznější aplikace a např. responzivní či mobilní zobrazování? Jak jsou na tom vaše webové stránky?

V současném technologicky vyspělém světě je nemyslitelné, aby všichni znali všechno a proto je nutné se poradit, popřípadě svěřit digitální marketing odborníkům.

1. Mobilní připojení je trendem č. 1. Používání mobilních zařízení má doslova raketový nástup a to nejen díky nejrůznější mobilním přístrojům, ale také příznivějšími cenami mobilního či Wi-Fi připojení. V oblibě je téměř neomezená možnost použití například v případě čekání (v restauraci, na dopravní prostředky apod.) či neodolatelná rychlost získání informace v případě okamžité myšlenky. Celosvětovou predikcí do roku 2017 je podle odborníků uskutečnění až 50% hotelových rezervací prostřednictvím mobilních zařízení oproti desktopovým včetně možnosti okamžitého placení.
2. Multimédia, především videa, jsou nejvýraznějším motivačním signálem pro výběr ubytování a rozhodování o rezervaci.
3. Porozumět klientům je pro marketéry jednou z nejdůležitějších činností. Získávání zpětné vazby, potřeb zákazníků, spokojenost či nespokojenost jsou důležitá kritéria pro hotelový marketing. K tomu, aby bylo možné klientům porozumět se využívá řada dnes již sofistikovaných prostředků jak v digitální, tak stále původní papírové formě. V rámci analytických činností je nejpřístupnější výstup z Google Analytics, kde je možno vyčíst řadu potřebných informací pro další rozhodování a činnost. Jedna z nich byla i analýza klíčových slov, na které se webová prezentace zobrazovala. Bohužel Google přistoupil k rozhodnutí, že klíčová slova již nebude zveřejňovat, čímž marketéři přišli o cenné informace. Dobrá zpráva je, že se lze ke klíčovým slovům dostat jinými nástroji.
4. Boj o klienta se v hotelovém byznyse  odehrává na nejrůznějších úrovních a komunikačních kanálech. Přilákání a připomenutí navštívené webové prezentace hotelů se klientům praktikuje v rámci PPC kampaní prostřednictvím remarketingu (Google) a retargetingu (Seznam).  
5. Kvalitními informacemi a zaujetím klientů nedisponují pouze vlastní hotelové prezentace, ale i řada nejrůznějších internetových rezervačních systémů a portálů. Boj o klienta je čím dál více v popředí. Nadnárodní internetové rezervační systémy mají výhodu oproti hotelovým prezentacím v široké nabídce ubytovacích kapacit a zařízení, technologické vyspělosti a úzkým vztahem se zákazníkem. Exploze těchto systémů je neudržitelná vzhledem ke vzrůstajícímu tempu cestování a poznávání. Denně jsme svědky zkvalitňování nabídky, která zahrnuje celé portfolio cestovního ruchu.
6. Samostatné hotely by měly více pracovat v rámci hotelového marketingu tak, aby nepřišla doba, kdy celou kapacitu budou prodávat pouze prostřednictvím třetích stran.
7. Oblast vyhledávání, resp. nabízení relevantních výsledků ve vyhledávačích nebude do budoucna pouze v rámci odpovědi na zadaná klíčová slova, ale výsledky se budou řadit podle personifikovaných a kontextových významů zadávajícího.
8. Vyhledávač Google vlastní nejvíce informací, kterých postupem času bude plně využívat pro hotelový byznys jak v rámci přímých rezervací, tak v možnosti zobrazení nejen na stávajících zobrazovacích platformách, ale i na budoucích novinkách.
9. Rok 2014 zaznamenává rozmach zobrazování stránek na nejrůznějších zařízeních, od mobilních až po desktopové v závislosti na místě a času, kdy klienti vyhledávají. S tím souvisí i cesta cesta, resp. doba od prvního rozhodujícího podnětu k rezervaci až po uskutečnění rezervace.
10. Promyšlený marketing vedený na sociálních sítích podpoří přímou a cílenou návštěvnost webových stránek především v souvislosti se speciálními nabídkami orientovanými na různorodou klientelu a konkrétní uživatele sociálních sítí.
11. Poroste význam zápisů a interakcí na síti Google Plus.
12. Očekává se zvýšení zájmu o analytické výstupy Google Analytics a jejich rozšiřování úrovní měření.
13. Vzhledem k různorodosti zobrazování na mobilních zařízení vzroste do popředí parametr rychlosti načítání stránek.
14. Geo cílení využívá přímé oslovení cílové skupiny se zaměřením na přímého prediktivního spotřebitele v souvislosti s jeho pobytem, pohybem nebo cílem cesty.

 


e-hoteliér

virtuální rádce trendů hospitality byznysu, novinky ze světa hotelnictví a ubytování. Zajímavé a inspirující koncepce, postřehy z oboru a zprávy o dění ve světě

Kontakt

Miloslav Pecho majitel a provozovatel webového portálu mip-s.cz 725 777 573
IČ: 41721403
mip-s@seznam.cz