Degradace hotelové klasifikace

V nedávné době jsem navštívil čtyřhvězdičkový hotel v pohraničí. Na první pohled nic pro našince, hotel se tváří nově (je jen pár let v provozu) a pěkně udržovaný. I při vstupu do recepce byl dojem vskutku noblesní, především zařízením.

A pak to začalo! Přivítání příjemné, informačně nabité, vstup do pokoje dokonalý, atmosféra skvělá, ale to jsem se ještě nestačil podívat na noční stolek, na kterém se v prachu dalo psát vzkazy.

Řekl jsem si, no nic, chybička se vloudila. Ale to jsem ještě nevěděl, že na všudypřítomný prach narazím, kam mě nohy po hotelu donesou včetně neluxovaných koberců v komunikačních chodbách.

To se dalo vydržet, nejhorší nás však ještě čekalo - večeře prezentovaná ala carte, pro mne jasná polopenze :).

Začal jsem být trochu ostražitý, i když jsem opravdu chtěl zaslouženě relaxovat. Do té doby jsem nějak zvlášť své okolí nevnímal po mnoha příjemných prožitcích cestou za celý den, avšak při dotazu, proč nám nebyl nabídnut výběr z aperitivů jsem plně pochopil.

Ocitli jsme se uprostřed "účastníků zájezdu", kteří konzumovali pouze zaplacenou večeři a hurá na pokoj pro vychlazené lahváče z marketů, které nacpali do minibarů.

U snídaně se "rekreanti ROH" ukázali v ještě jasnějších barvách. Talířky přetékaly "nahňácanými" pel mel surovinami a kultura relaxační snídaně (víkend nesl název relaxační) byla ta tam.

Děsivý zážitek v téměř noblesním restauračním prostředí, které spolustolovníci naprosto nechápali, nevnímali a nevážili si jej.

Srdce jsem měl sevřené, chtělo se mi řvát: "Máme tohle zapotřebí? Proč takto devastujeme vybudovanou hotelovou kulturu a gastronomii?" Bylo to k pláči.

Po snídaňovém zážitku přišel další - relaxace. X relaxací pro XY objednaných prováděla 1 (slovy jedna) dívčina - tragédie :(, slova byste z ní nevymáčkli a já se tak chtěl ptát na relaxační účinky. Zprvu jsem nechápal, zda je němá, nebo jsem moc zvědavý, ale poději jsem pochopil rovnici 1 pro X pro XY - složité, že?

Devastace hotelových hvězdičkových klasifikací je stále díky nejrůznějším slevomatům na vzestupu, jaký bude následovat pád?

Při odchodu z hotelu jsem jen tak letmo zavadil o honosnou nálepku na dveřích - Certifikace AHR, a bylo dokonáno ...


e-hoteliér

virtuální rádce trendů hospitality byznysu, novinky ze světa hotelnictví a ubytování. Zajímavé a inspirující koncepce, postřehy z oboru a zprávy o dění ve světě

Kontakt

Miloslav Pecho majitel a provozovatel webového portálu mip-s.cz 725 777 573
IČ: 41721403
mip-s@seznam.cz