Zelený trend v hotelnictví

V současné těžké době zmítané celosvětovou krizí, která se významně projevuje nejen v celém spektru cestovního ruchu, ale i v jiných oborech podnikání, je nanejvýš hodnocena snaha nalezení moderních a efektivních trendů ke zvýšení ziskovosti a rentability.

Při hledání trendů je nezbytné věnovat úsilí poznání trhu, všeobecným trendům a novinkám, technickému a ekologickému rozvoji a náhledu, módnosti a všeobecnému zájmu zákazníků. V některých případech můžeme bez ostychu hovořit i o "sexy a trendy" zaměření.

V posledních letech se čím dál více hovoří a přiklání k tzv. ZELENÉMU způsobu života, k přijímání ekologických návyků a praktik. Zelený trend se dostal i do provozu a života hotelového byznysu a je nadšeně přijímán velkou většinou hostů.

Zelený hotelový marketing má před sebou velkou budoucnost a to nejen z pohledu pozitivního vnímání širokou veřejností, ale i skutečnou úsporou zdrojů, materiálu a energie.

Provozovat Zelený hotel lze i bez příslušné certifikace a bez velkých počátečních finančních nároků. A zelený hotelový marketing? Stačí jen šikovnost prezentace skutečně zelených, ekologických zásahů do hotelového provozu, tyto trendy zásahy dobře zmarketovat a orientovat důraz na ekologické dodržování zásad zaměstnanců ubytovacího zařízení i hostů.

Zelený marketing lze nejúčinněji prezentovat na webových stránkách, na informačních plakátech v hotelových komunikačních prostorách, na prospektech a v hotelových pokojích.

Jaké jsou zelené hotelové trendy, které nejen přilákají více klientů, ale uspoří i náklady a jsou dobře akceptovány hosty?

  • všeobecné šetření energiemi
  • izolační schopnosti budov, oken, dveří a střech
  • úsporné osvětlovací prostředky
  • úsporná průtoková zařízení
  • programovatelné nastavení oběhu topení a klimatizace
  • personifikované ovládaní topení a klimatizace na pokojích
  • třídění odpadu
  •  

A co takhle vlastní přičinění, které může být inspirativní pro ostatní?

  • tlak na výrobce a dodavatele zboží bez zbytečných obalů
  • odvoz odpadu do sběrných dvorů
  • vlastní pěstování bylin
  • omezení jednotlivě balených potravin (máslo, džem, jogurt apod.)
  • snídaňové biokoutky
  • použití dávkovacích džusovačů
  • nabídka pitné vody z vodovodu
  • umístění většího počtu ramínek a věšáků na ručníky v koupelnách
  • pravidelné přírodní větrání
  •  

Budoucnost?
Příklad může být v prvním evropském energeticky soběstačném hotelu ve Vídni nebo zeleného hotelu projektovaného v opuštěném lomu u Šanghaje.
 


e-hoteliér

virtuální rádce trendů hospitality byznysu, novinky ze světa hotelnictví a ubytování. Zajímavé a inspirující koncepce, postřehy z oboru a zprávy o dění ve světě

Kontakt

Miloslav Pecho majitel a provozovatel webového portálu mip-s.cz 725 777 573
IČ: 41721403
mip-s@seznam.cz